Obal tovarov je často ešte dôležitejší než to, čo sa v ňom ukrýva. Pre zákazníkov totiž vytvára prvý dojem, ktorý rozhodne, či si výrobok kúpia, alebo nie. Zároveň sa podieľa na prezentácii značky, poskytuje nevyhnutné informácie pre spotrebiteľov a samozrejme, tovary chráni pred znehodnotením.
Atraktívny vizuál, ktorý predáva
Pre obal výrobku, ktorý má byť úspešný, nestačí len ten správny výrobný materiál. Jeho vzhľad musí byť atraktívny a zákazníkov vizuálne zaujať. Hrá totiž kľúčovú úlohu v procese marketingu. Aj preto je tlač obalov nevyhnutnou súčasťou ich výrobného procesu. Zaujímavý nápad, atraktívna grafika, vhodné zakomponovanie firemnej identity a farby vonkajšieho šatu akéhokoľvek produktu, ktoré sa naň dostanú práve tlačou, výrazne zvyšujú jeho šancu uchytiť sa na trhu.
Z fádnych škatuliek sa stávajú vizuálne atraktívne obaly vďaka rôznym technikám. Využíva sa napríklad klasický ofset či moderná flexografická tlač. Všetko s použitím farieb, ktoré pre výrobok nepredstavujú žiadne riziko.
Výroba obalov musí dbať najmä na vysoké kvalitatívne požiadavky
Nech už je určenie obalov akékoľvek, v prvom rade musia byť kvalitné. Ideálne sú materiály, ktoré vydržia aj náročnejšie podmienky a zároveň sami o sebe nepredstavujú žiadne zdravotné riziko. Spoľahlivá tlač obalov je preto náročný proces nielen z hľadiska technického zabezpečenia, ale aj kvôli poctivému výberu materiálov spĺňajúcich kvalitatívne požiadavky.
V súčasnosti sa na balenie potravín, kozmetiky, liekov a iných výrobkov, ktoré je nutné chrániť naozaj na vysokej úrovni, používa hladká lepenka vyznačujúca sa niekoľkonásobne vyššou životnosťou než papier. Obsahuje mnohé povrchové úpravy, ktoré zlepšujú jej odolnosť voči vlhkosti a iným faktorom prostredia a zároveň zvyšujú atraktivitu obalu. Okrem nej je pri výrobe obalov veľmi využívaná aj ekologická vlnitá lepenka, a to na najmä na rozličné škatule.