Americké svaly nestačia na Európsku technológiu. Dodge Viper, ktorý má objemovo raz taký motor ako Porsche 997 však stráca na svojej ťažkopádnosti a lenivosti. Na videu veľmi dobré vidno, na ktorých miestách má na vrch Viper a na ktorých zasa Porsche. Berme však do ohľadu aj fakt, že trať je pomerne dosť úzka a s krátkymi rovinkami. Porsche má vedúcu pozíciu a tak môže úmyselne blokovať predbiehaci manéver, o ktorý sa často snaží Viper. Už nech si z toho každý usúdi, čo chce. Ja by som si rozhodne vybral Porsche s 500 konskými silami. Veď na objeme a nadutosti nezáleží :)

Porsche

Porsche GT3 je solídne delo, ale každý veľmi dobre vie, že to pravé orechové zo Stuttgartu má prívlastok RS. Lenže, čo sa stane, keď na 997 GT3 RS-ke prevŕtate motor o tri decilitre, vymeníte nemalý počet jeho komponentov a opäť to všetko dáte dohromady?
Patrilo by sa začať od motora, ktorý tvorí základ celého stroja a okolo ktorého sa to všetko najviac motá. Ako možno viete, v sériovom stave je Porsche 997 GT3 RS vybavené 3,6 litrovým šesťvalcom s protiľahlými piestami.
Avšak v Shark Werks sa táto pohonná jednotka nejavila dostatočne výkonná a agilná, takže si ju trochu prikrášlili. No vlastne trochu dosť, pretože objem valcov narástol o 0,3 litra.
Následne GT3 RS 3.9 putoval do skúšobne, kde sa všetko muselo zosúladiť s novým riadiacim softvérom. Výsledkom tejto nekonečnej činnosti sa stala maximálne pružná reakcia motora na podlahu plynového pedálu a v neposlednom rade tiež solídne stádo rovných 500 koní a maximálne otáčky až 8 800 ot/min. Oproti sériovým 415 koníkom a 8.400 otáčkam za minútu to je zjavný rozdiel, ktorý nadobudne na veľkoleposti v tom momente, keď zistíte, že jeho pohonná jednotka je nútená vystačiť si s americkým palivom obsahujúcim maximálne 93 oktánov.

Dodge Viper

Toto rýchle superšportové kupé sa vyrába od roku 1989 (uvedené sú údaje o modeli z roku 2007). Viper je pravdepodobne najznámejší model značky Dodge, dosahuje maximálnu rýchlosť až 306km/h a akceleráciu z 0 na 100 km/h len za 4 sekundy. Poháňa ho motor V10 s rozvodom OHV a objemom 8,4 l. Výkon 447kW pri 6100 ot./min., krútiaci moment 759 Nm pri 5000 ot./min. Má 6-stupňovú manuálnu prevodovku s náhonom na zadnú nápravu. Rozmery: 4460x1910x1209 mm, rázvor náprav 2510 mm, rozchod vpredu 1565 mm, rozchod vzadu 1547 mm, hmotnosť 1552 kg.