18.5 C
New York

Viper versus Porsche

Published:

Americké svaly nestačia na Európsku technológiu. Dodge Viper, ktorý má objemovo raz taký motor ako Porsche 997 však stráca na svojej ťažkopádnosti a lenivosti. Na videu veľmi dobré vidno, na ktorých miestách má na vrch Viper a na ktorých zasa Porsche. Berme však do ohľadu aj fakt, že trať je pomerne dosť úzka a s krátkymi rovinkami. Porsche má vedúcu pozíciu a tak môže úmyselne blokovať predbiehaci manéver, o ktorý sa často snaží Viper. Už nech si z toho každý usúdi, čo chce. Ja by som si rozhodne vybral Porsche s 500 konskými silami. Veď na objeme a nadutosti nezáleží :)

Porsche

Porsche GT3 je solídne delo, ale každý veľmi dobre vie, že to pravé orechové zo Stuttgartu má prívlastok RS. Lenže, čo sa stane, keď na 997 GT3 RS-ke prevŕtate motor o tri decilitre, vymeníte nemalý počet jeho komponentov a opäť to všetko dáte dohromady?
Patrilo by sa začať od motora, ktorý tvorí základ celého stroja a okolo ktorého sa to všetko najviac motá. Ako možno viete, v sériovom stave je Porsche 997 GT3 RS vybavené 3,6 litrovým šesťvalcom s protiľahlými piestami.
Avšak v Shark Werks sa táto pohonná jednotka nejavila dostatočne výkonná a agilná, takže si ju trochu prikrášlili. No vlastne trochu dosť, pretože objem valcov narástol o 0,3 litra.
Následne GT3 RS 3.9 putoval do skúšobne, kde sa všetko muselo zosúladiť s novým riadiacim softvérom. Výsledkom tejto nekonečnej činnosti sa stala maximálne pružná reakcia motora na podlahu plynového pedálu a v neposlednom rade tiež solídne stádo rovných 500 koní a maximálne otáčky až 8 800 ot/min. Oproti sériovým 415 koníkom a 8.400 otáčkam za minútu to je zjavný rozdiel, ktorý nadobudne na veľkoleposti v tom momente, keď zistíte, že jeho pohonná jednotka je nútená vystačiť si s americkým palivom obsahujúcim maximálne 93 oktánov.

Dodge Viper

Toto rýchle superšportové kupé sa vyrába od roku 1989 (uvedené sú údaje o modeli z roku 2007). Viper je pravdepodobne najznámejší model značky Dodge, dosahuje maximálnu rýchlosť až 306km/h a akceleráciu z 0 na 100 km/h len za 4 sekundy. Poháňa ho motor V10 s rozvodom OHV a objemom 8,4 l. Výkon 447kW pri 6100 ot./min., krútiaci moment 759 Nm pri 5000 ot./min. Má 6-stupňovú manuálnu prevodovku s náhonom na zadnú nápravu. Rozmery: 4460x1910x1209 mm, rázvor náprav 2510 mm, rozchod vpredu 1565 mm, rozchod vzadu 1547 mm, hmotnosť 1552 kg.

Andy Synák
Andy Synák
Freelance fotograf a príležitostný grafik. Hlavne ale blogger, IT fanatic, nadšenec do internetu a marketingu... nedám dopustiť na skvelé autá a silné motorky :]

Related articles

Recent articles

spot_img

Stránka používa súbory cookies. Jej prezeraním súhlasíte s ich používaním. Viac info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close