15.8 C
New York

Hitman Absolution: Pravý zabijak je späť

Published:

hitman-absolution-recenzia-title

Agent 47 nieje ako Altair, Ezio alebo Connor, je metodický, trpezlivý, plánuje, predvída a zjavuje sa z ničoho. Je to smrť, ktorá vám dýcha na krk, keď si uvedomíte, že na výkrik je už dávno neskoro… IO Interactive oprášilo zbrane a priviedlo späť ikonu herného priemyslu – Agenta 47

Pár slov o Hitmanovi

Každý jeden herný fanúšik, skalný alebo sviatočný už to meno počul- Hitman. Hra, ktorá zmenila generáciu hier… Hra, ktorá má milióny fanúšikov, desiatky miliónov predaných kópii, desiatky ocenení a svoj vlastný film. Všetko začalo tým že v roku 2000 si malá herná spoločnosť IO Interactive z Dánska rozhodla postaviť hlavu, neviezť sa na vlne vtedajšieho mainstreamu a nastoliť revolúciu.

Treba dodať že revolúcia hier vyšla. Úplne prvý titul Hitman: Codename 47 bol ako blesk z jasného neba. Nasledoval Hitman 2: Silent Assassin, Hitman: Contracts a donedávna posledný Hitman: Blood Money (2006). IO Interactive poslali svojho zabijaka na odpočinok a venovali sa iným titulom, než oznámili vývoj Absolution. Poďme si ho predstaviť.

hitman-absolution-profile-photo

Komerčný úspech Hitmana ho doslova predurčil stať sa vlajkovou loďou IO Interactive a vydavateľa Eidos, Hitman sa stal značkou a synonymom pre tie najlepšie hry v štýle stealth. Bolo to niečo nové, nešlo o to sa mapou prestrieľať, ale prejsť ňou bez povšimnutia, kopírovať pohyby a plánovať si každý jeden krok, pričom odmenou mu je mŕtvy cieľ bez svedkov, hluku a akejkoľvek vašej stopy, plus hodnotenie Tichý Zabijak (Silent Assassin).

Piaty diel: Absolution

V Absolution sa ocitáme znova v koži Agenta 47, najlepšieho nájomného vraha sveta.  Po udalostiach hier minulých sa 47 ocitá bez svojho zamestnávateľa – Agentúry. Tá sa však značne reorganizuje a je jasné že svojho najlepšieho agenta nemôže nechať len tak na voľnej nohe. Agentúra však prahne po malej chránenkyni, ktorá po smrť nemusí chodiť ďaleko, poľuje na ňu banda peňazí chtivých a brutálnych maniakov. No a Agent 47 musí zbraň obrátiť nielen proti nim, ale aj proti Agentúre, ktorá sa pokúša ho zlikvidovať.

IO Interactive nezvolili práve Bestsellerový príbeh, ale čo im treba uznať sú charaktery. Záporáci sú tak správne záporní, až sa budete tešiť na moment kedy tento odpad znesiete zo sveta. Ako nájomný vrah pracujete tajne, zakrádate sa prostredím, meníte obleky (načo je séria Hitman obzvlášť hrdá), plánujete svoje kroky, pripravujete popravu cieľa a pritom stojíte vedľa neho. Samozrejme aj úniková trasa je dôležitá, pretože takto nájomní vrahovia premýšľajú.

hitman-absolution-screenshot

Hrateľnosť

Hra sleduje každý jeden váš krok, každý jeden úkon. V praxi to znamená že k svojmu cieľu sa musíte prepracovať pomaličky, pozorovaním ciest stráží, nenápadnou likvidáciou prekážok, menením oblečenia (aby ste zapadli medzi policajtov, hasičov, poslíčkov…), nastavovaním pascí a skrývaním mŕtvol. Naopak likvidáciou nepotrebných ľudí, civilistov a pod. vám hra body nekompromisne strhne. Takisto aj skrývanie mŕtvol alebo prílišná hlučnosť. Vaša úloha je prísť, chladnokrvne si naplánovať každý krok, zbaviť sa cieľa a zmiznúť s tým že nikto ani len netuší odkiaľ prišla smrteľná rana.

K tomu vám dopomôže až 5 úrovní obtiažnosti, čo je nevídané, avšak u Hitmana už zaužívaná prax. Na najnižšej obtiažnosti je hra dosť lineárna, stráže sa pohybujú po rovnakej trase a sú značne tupé. Niekedy som mal pocit že by si nevšimli ani jadrový výbuch aj keby ho hľadali… S rastúcou obtiažnosťou sa to zlepšuje, ubúdajú pomocné systémy ako možnosť videnia cez steny kde vidíte svojich nepriateľov a ich trasy. Táto možnosť je skôr pre laikov ako pre zarytých zabijakov :)

hitman-absolution-screenshot-2

Schopnosť Instinct má však aj iné využitie, napr. ak máte na sebe uniformu tak okolie môže byť podozrievavé, lebo sa navzájom poznajú, no vy ste nový. Agent však Instinct využije tak, že si na krátku dobu zakryje tvár čo znemožní identifikáciu no aj toto má skôr kozmetický účinok než plne využiteľnú výhodu. O nesmrteľnosti na najnižšej obtiažnosti radšej pomlčím. Je jasné, že Hitman fans siahnu po väčšom kalibri a pod obtiažnosť Normal sa neopovážia.

Čo sa týka misií samotných, nastali zmeny. V prvom rade neexistuje klasická možnosť Quicksave, bola nahradená systémom Chekpoint. Ale nieje to taká tragédia, pretože mapy sú až žalostne malé, misie sú totiž rozdrobené na menšie úseky, čo trochu zničuje možnosť preskúmavať okolie. Minimapa navyše ani nezobrazuje profil mapy, len ľudí na nej. Musíte teda pracovať s tým čo vidíte. Takisto si nevyberáte zbrane, čo bolo dobrým zvykom u predchodcov, ale musíte si pomôcť s tým čo nájdete v misii. Väčšina sa však bude zameriavať na boj na telo, a až bude cesta voľná, odniesť si nejaký zbraňový suvenír bez povšimnutia.

Novinkou sú scenáre

Garantujem vám, že Hitmana si pustíte viac než raz. Bodové ohodnotenie odomyká schopnosti Agenta, zbieranie zbraní zasa kompletizuje zbierku arzenálu, rovnako tak aj obleky. Za špeciálnu zmienku stojí aj mód Contracts, ktorý funguje takmer ako editor. Neumožňuje síce editovať mapy ale umožňuje tvoriť scenáre, s vlastnými podmienkami a cieľmi. Hoci sa nezdá, jeho potenciál je obrovský a na nete bude čoskoro určite veľa kvalitných scenárov.

hitman-absolution-screenshot-3

Perfektný grafický aj zvukový engine

Engine Glacier2 vlastnej výroby od IO je doslova úžasný, jeho prednosti spočívajú v jeho zobrazovaní svetla, tieňa, farieb a sýtosti. Zvláda plynule prechody medzi interiérom a exteriérom. Takisto aj zvukový model je priam dokonalý, za čo môže aj engine, ale hlavne skvelý dabing postáv. Skvelou správou bolo, že Agenta 47 si znova hlasovo zahral David Bateson so svojím až hypnotickým hlasom.

V traileroch sa vždy uvádzalo: „The original Assassin returns“ čiže pravý zabijak sa vracia. Mnohí postrehli jasnú narážku na sériu Assassins Creed, pričom IO jasne pripomenulo ktorý zabijak bol na scéne prvý :) Ak však čakáte akčnú hru, je to zbytočné – Hitman ňou nevie byť. Ale ak hľadáte najlepšiu stalth hru, neváhajte. Po šiestich rokoch sa vrátil „Original Assassin“ a nestratil zo svojich schopností nič.

Minimálne požiadavky:

  • Windows Vista (nepodporuje Win XP)
  • 2.4 GHz dual core
  • 1GB RAM
  • DirectX 10
  • Grafická karta 512 MB

Plusy

  • efektne prevedené zneškodňovanie nepriateľov
  • nie len bezduché strieľanie, ale zmysluplná akcia
  • napínavá atmosféra
  • mód contracts – tvorba scenárov
  • grafika
  • hudba a zvuky

Mínusy

  • chýba quicksave, čo veľmi mrzí pri ťažkých misiách
  • slabší príbeh než v predchádzajúcich dieloch
  • pri vyššej obtiažnosti absencia niektorých funkcií
  • pri ľahkej obtiažnosti demencia protivníkov :)

Hodnotenie: 92%

Kuknite si gameplay z hry…

Šťahujte Wallpapers vo vašom rozlíšení

hitman-absolution-wallpaper-1

hitman-absolution-wallpaper-2

hitman-absolution-wallpaper-3

hitman-absolution-wallpaper-4

hitman-absolution-wallpaper-5

Maťo Martašek
Maťo Martašek
Amatérsky fotograf, blogger, airsofťák a z času na čas si aj niečo pekné nakreslím ;) Som veľký fanúšik Formuly 1, ale aj motoršportu ako takého.

Related articles

Recent articles

spot_img

Stránka používa súbory cookies. Jej prezeraním súhlasíte s ich používaním. Viac info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close