15.8 C
New York

Barcamp Žilina 2012: Tentokrát aj o Silicon Valley

Published:

Barcamp v Žiline je čoraz viac populárnejší. Hovorí o tom hlavne návštevnosť tohto podujatia, ktorá z roka na rok stúpa. Už na minuloročnom, v poradí štvrtom Barcampe v Žiline, bola skvelá atmosféra a kopec zaujímavých ľudí. Za ten rok som toho zažil na internete (a to hlavne na twitteri) veľa. Nadviazal som nové kontakty, ale všetko iba na online úrovni – Barcamp je ten pravý event, na ktorom stretnete týchto ľudí alebo nájdete nových osobne. Poďme si zrekapitulovať, čo sa udialo na piatom ročníku tohto neformálneho stretnutia.

Žilina Barcamp 9. júna 2012

Tak klasicky to začalo prípravou deň vopred, hlavne nabíjaním všetkých batérií, pretože mobil, foťák aj notebook je počas celého dňa vyťažený naplno. Ak chcete byť v obraze aj s inými prednáškami, na ktorých nie ste – stačí pozrieť twitter. Tam sa určite dozviete pod hashtagom #barcampza tie najzaujímavejšie hlášky a myšlienky.

Vráťme sa ale na začiatok. Pokojne som chcel prísť na Stanicu Zárečie, čo bolo miesto konania BC, ale ako vždy som to úplne nestíhal a preto nejaké dohodnuté stretnutia ešte pred oficiálnym začiatkom som nestihol. Nuž času bolo aj tak dosť – pomedzi prestávky. Zaregistroval som sa, kúpil niečo na bare a s kamarátom som smeroval na prvú prednášku.

Boli ste niekedy na akcii akou je BarCamp?

Ukáž výsledok

Loading ... Loading ...

1. Kreatívny marketing z pohľadu grafického dizajnéra

Prednášal Richard Gravecz a hovoril o svojom živote: kde študoval, na čom pracoval a potom sa pustil do zaujímavých projektov – skenovanie ovocia na kopírke, promo akcia s mandarínkami (nízkorozpočtová kampaň) a vytvorenie fontu z kancelárskych sponiek. Zaujímavé veci, zaujímavo hovoril, no pravdepodobne tréma z prvého vystúpenia mu trošku porušila celkový dojem prednášky. Nevadí, klobúk dole, že išiel pred kritické publikum ukázať svoje práce!

Richard Gravecz – na začiatku zámerne upútal farebne gýčovitým slajdom

2. SEO 2012

O tom, ako sa majú efektívne optimalizovať stránky nám prišiel povedať Vladimír Rejholec, možno ho skôr budete poznať pod nickom @exot. Hovoril veľmi plynulo a dobre, avšak plná prednášková miestnosť začínala mať čoraz nepriaznivejšie podmienky pre vychutnanie si všetkých informácií. Bola spojená s barom na Stanici, a tak miestami bolo počuť kávovar či iné hluky z obsluhovania zákazníkov.

Vladimír Rejholec: Hovorí o sile a váhe spätných odkazov
Miestnosť bola otvorená s barom a neklimatizovaná (dosť teplo tam bolo)

3. Ako vybudovať úspešný eshop

Keďže sme s kolegom kvôli teplu už naozaj nemohli vydržať na exotovej prednáške, skúsili sme stihnúť koniec na S1, kde prednášal Michal Král z pixmanie. Prišli sme naozaj len na pár slide-ov, takže sme toho moc nemali. No zaujímavé rady ako používať A/B testovanie pre svoje stránky, či heatmapy, livechat a podobne boli v celku zaujímavé.

M. Kral: Zákazníci nám mnohokrát zrušia objednávku tesne pred dokončením

4. Web design in HTML editor

Ivan Potančok z Vibration.sk nám ukazoval svoje nástroje, ktoré používa pri zefektívňovaní práce. Poskytol toľko dobrých programov a stránok, že človek mal problém to v tej rýchlosti registrovať. Hodilo sa každému pero a papier, prípadne fotoaparát. Na konci menšia diskusia o tom, prečo a kedy používať Photoshop. Koncom prednášky totiž Ivan hovoril o tom, ako jednoduchšie sa dá nakódovať koncept stránky v HTML+CSS a reagovať tak oveľa rýchlejšie na požadované zmeny od zákazníka, ako v prípade návrhu vo Photoshope a následného rezania a kódovania. Samozrejme poznamenal, že určité veci je nutné nadizajnovať v PS… No videl som, že niektorí členovia z publika nesúhlasne krútili hlavami.

Všetky veci, o ktorých Ivan hovoril, ukázal na príkladoch.
Prednáška bola veľmi svižná, zaujímavá a plná informácií

Obedná pauza

Konečne sme sa dostali do bodu neformálnych stretnutí pri bare, či vonku na čerstvom vzduchu. Bagetky od organizátorov boli ako vždy perfektné a osobné stretnutia ľudí známych len cez twitter sa mohli začať.

Očividne sme sa niektorí hľadali dlhšie, ale našli sme sa. Pokecali o ceste a  o rôznych iných blbostiach. Barcamp je naozaj dobrá príležitosť na takéto „spojenia“ kontaktov. Človek sa potom v komunikácii online nemusí správať tak oficiálne a vie, „čo si môže dovoliť povedať“.  Aj keď sa už na mieste rozoberali poriadne veci:

5. Návod na kúpu Porsche pre geekov

Stretol som Martina Adamka, autora tejto prezentácie ešte cez obed a nedalo sa mi ho nespýtať, o čom to bude. Čakal som, že to bude motivačná prednáška, ako si naň zarobiť peniaze… ale netrafil som. Skutočne, ako to aj názov hovorí, išlo o úsmevnú ukážku toho, ako postupovať, keď už ste si so svojimi projektami na takéto auto zarobili. Myslím, že na prednáške som videl iba jedno dievča. Všetci ostatní boli muži, samozrejme s chuťou kupovať Poršá :]

Martin Adamek: Hovoriaci o COOLfaktore, ktorý vám Porsche dokáže zvýšiť…

6. Prečo je väčšina reklám sračka?

Z jednej odľahčenej prezentácie do druhej. Tentokrát veľmi atraktívne podanej práve v prístupe prezentátora: Radovan Adrej Grežo, sa podelil s nami o 13 tipov, ako vytvoriť kvalitnú reklamnú sračku. Zaklincoval to ihneď na začiatku, kde definoval pojem sračka z wikipédie.

Radovan Andrej Grežo: S pikantným slovníkom dostával do smiechu celú sálu

Najviac tweetov sa samozrejme uverejňovalo počas tejto prednášky, tak tu sú niektoré z nich:

Pauza / Tombola

Po náročnej prednáške na bránicu, sa šla žrebovať tombola do S2. Nedalo sa nevšimnúť si chalanov, ktorí pred touto miestnosťou vonku, už od rána maľovali grafitti na stenu. Začínalo to náčrtmi a končilo to umeleckými dielami, naozaj krásne oživenie starého ošarpaného múru.

7. Silicon Valley

Po tombole ostalo veľa ľudí sedieť na svojich miestach S2, aby si pozreli 3 mesačný výlet Michala Trubana z Websupportu v Silicon Valley. Spomínalo sa hlavne prečo sa tam Michal dostal – vyhral súťaž Startupov so službou Nicereply. Celkový život a popis severnej Kalifornie bol veľmi zaujímavý. Ukázal nám fotografie zo spoločnosti Google, Apple, či Facebook. Každý deň sa zúčastňoval rôznych konferencií a stretnutí práve o zrodení startupov. Čísla sa tam vraj počítajú v úplne iných sférach ako u nás…

Zaujímavá bola konečná malá diskusia, kedy sa rozoberalo postavenie firiem na Slovensku a prípadne v Silicon Valley. Napríklad, že kde by mohla byť teraz firma azet, alebo aj samotný Websupport, keby sa rozbiehali práve tam. Michal dokonca dal aj niekoľko príkladov „čínskeho obchodníka“ s firmičkou, ktorý nemal o moc lepšie nápady, ako niektorí naši chalani, ale trh a podmienky v tamojšej lokalite ho vytiahli do špičky sveta. “

„S predajom startupu za 30.000 dolárov sa v Silicon Valley netreba ani chváliť, je to takmer na smiech. Porovnajte si len taký instagram, za ktorý získali 1 miliardu…“

Keď sme už pri tom, pozri môj twitter @andysynak / @_endy_sk a možno sa o rok socializujem pri bare aj s tebou :]

Andy Synák
Andy Synák
Freelance fotograf a príležitostný grafik. Hlavne ale blogger, IT fanatic, nadšenec do internetu a marketingu... nedám dopustiť na skvelé autá a silné motorky :]

Related articles

Recent articles

spot_img

Stránka používa súbory cookies. Jej prezeraním súhlasíte s ich používaním. Viac info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close