To, že sa Google reklamy nezobrazujú náhodne vieme. Google ich filtruje podľa témy stránky alebo článku, kde sa zobrazujú. Prípadne ich zobrazí ako relevantný odkaz pre vaše nedávne vyhľadávanie. Jednoducho povedané, prispôsobuje ich čo najefektívnejšie, aby sa nám zobrazovalo len to, o čo by sme mali mať záujem. Teraz prichádza s ďalšími atraktívnymi prispôsobeniami. Aké sú?
Google prispôsobí reklamu počasiu
Ide hlavne o mobilné zariadenia, ktoré budú svojimi senzormi informovať Google a ten zobrazí reklamu triedenú naozaj podľa počasia. Do úvahy sa berie teplota, vlhkosť, intenzita svetla a ďalšie. Využívajú sa aj dáta z GPS. Pohľady do budúcna hovoria na príklady použitia:
- pri lyžovačke v zime vám ponúkne skvelú reštauráciu s otvoreným ohniskom
- pri horúčavách vám ukáže reklamu, kde sa parádne ochladíte, alebo kde nájdete klimatizovanú kaviareň
Mnohí ľudia sú proti tomu a tvrdia, že keď môže sledovať tieto veci, tak bude každý neustále pod dohľadom, akoby ho niekto sledoval. Mňa táto myšlienka už vôbec nerozčuľuje. Kto si myslí, že nie sme v dnešnej dobe sledovaní, tak ten podľa mňa žije ešte v inom svete a takýmito vecami by sa nemal zamýšľať.
Google patentoval cielenie reklám podľa hluku
Tento nový patent umožní odpočúvať hluk na pozadí telefónu. Je to obdobné ako pri vyššie spomenutom prípade s počasím. Na základe prostredia, v ktorom sa nachádzate vám Google ukáže tu najsamlepšiu reklamu. Ako to bude vyzerať? Takto:
- ak budete na pláži a telefón zaregistruje šum mora, ukáže vám reklamy napríklad osušky, plážové športové strediská alebo bar, či reštauráciu neďaleko vás
- ak budete na koncerte, ponúkne vám zakúpenie hudobných nahrávok a ďalšie podujatia
Ide o patent určený hlavne pre osobné počítače, digitálne reklamné plochy, predajné automaty a samozrejme naše všade prítomné mobilné telefóny.
Len tak uvažujem: Čo ak budem v kine, kde bude krásny dokumentárny film z okolia Havajských ostrovov a krásnym šumom mora? Asi by to dobre nefungovalo.
Google vyriešil aj toto – telefón bude zisťovať aj vašu aktuálnu polohu, aby vedel, či ste v kine, škole alebo inom prostredí, kde by mohol zle definovať okolitý zvuk.
Nebojte sa: Google myslí aj na tých, ktorí sú proti tomu. Funkciu je možné obmedziť alebo úplne vypnúť. Čo všetko to prinesie a ako veľmi to ovplyvní túto sféru smartfónov a reklám na internete, uvidíme až časom.
zdroj: SME, ITnews