19.6 C
New York

SONY chystá hernú revolúciu

Published:

Bohužiaľ nie takú revolúciu, ako by ste čakali. Sledujete televíziu a nastáva bežná situácia že po 15 minútach filmu nabehne 20 minútová reklama. Sklamaní sa vyberiete k PC si niečo zahrať a šok vás neminie – Sony na nás niečo chystá…

Pozerať filmy na jednej z komerčných televízií je, dá sa povedať, adrenalínový šport. Film beží 15-20 minút a je prerušený takmer štvrť-hodinovou prestávkou s reklamami a upútavkami. Nedá sa nič robiť, reklama televíziu živí. Nás to vytáča a núti k hrubým vulgarizmom, ale čo si pomôžeme keď jediná televízia bez reklám je tá verejnoprávna a tam toho zas tak veľa nevysielajú. Ale predstavte si, že sa od TV poberiete s nadávkami k PC si niečo zahrať. Pustíte si napínavú hru, a keď je hra v najlepšom prásk – reklama! Nemožné? No aby ste sa nečudovali…

Reklamy sú staré pomaly ako samo ľudstvo, v moderných časoch si našli miesto v každej masovo- komunikačnej sfére. Hlavne v TV. No a keď sa vyskytli hry, ktoré už mali grafiku dosť dobrú na to aby sa v nej dala vidieť aj nejaká reklama, niektorému „géniovi“ napadlo umiestňovať do hier reklamy, a tým vykryť časť nákladov na vývoj. Niekedy neškodné reklamy typu exkluzívne balíčky IKEA a HaM Moda do The Sims 2, bilbordy na novú Mazdu, sprej Rexona a pod. v sérii NFS, alebo aj tie vtieravé ako napr obrovský vysvietený nápis AXE v Splinter Cell, pričom sama hra bola koncipovaná tak, aby ste tento nápis preliezali min. pár minút… Online hry dokonca zašli ďalej a ponúkajú nové reklamy na bilbordoch v hre každým updatom ako je tomu napr u Trackmanie Nations Forever.

Nenápadné reklamy v hrách nevadia, dotvárajú reálnu atmosféru

A v čom bude Sony revolučné? V tom, že dokáže vašu hru na diaľku zastaviť cez svoje servery. Skrátka hráte a oni vám cez server pošlú upozornenie že príde reklama (to aby ste vedeli čo príde a v záchvate nerozbili byt), následne si reklamu pozriete a môžete hrať ďalej. Samozrejme, reklama nebude len jedna… Pozitívom však je že tento patent istého pána Zalewskeho je zatiaľ iba v rámci teórie a jeho nasadenie na platené tituly zatiaľ neprichádza do úvahy. Skôr by sa systém uplatnil u Free 2 Play titulov, koniec koncov u freeware hier už niečo podobné je, ibaže vám to nezastaví  hru. Druhým pozitívom je fakt že Sony by, v prípade nasadenia do platených titulov, tento systém spustilo na konzolách, čím si Pc-čkari môžu vydýchnuť. Užívajme si zatiaľ hry bez hlúpych reklám :)

Maťo Martašek
Maťo Martašek
Amatérsky fotograf, blogger, airsofťák a z času na čas si aj niečo pekné nakreslím ;) Som veľký fanúšik Formuly 1, ale aj motoršportu ako takého.

Related articles

Recent articles

spot_img

Stránka používa súbory cookies. Jej prezeraním súhlasíte s ich používaním. Viac info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close