Audi má reklamu na YouTube, ktorú uvidí 100% divákov celú až dokonca a neplatia za to žiadne peniaze. Ako to dokázali?
Vždy čakáte prvých 5 sekúnd, aby ste mohli preskočiť reklamu na YouTube? A čo ak ani nestihnete kliknúť a celá reklama už skončila?
Nie je žiadnou záhadou, že väčšina ľudí po 5 sekundách reklamu prepne. Toho sú si vedomí aj samotní tvorcovia reklamných spotov v agentúrach. Vymýšľajú ako čo najpútavejšie zaujať diváka, aby si pozrel reklamu aj ďalej. Audi však spravilo reklamu, ktorú si pozrie celú 100% divákov.
Ťažká úloha pre agentúru?
Požiadavky boli jednoduché, vytvoriť reklamu , ktorá sa zmestí do časového limitu pred možným preskočením reklamy. Agentúra Ogilvy Cape Town mala v tomto videu predstaviť Audi R8 Coupe. Stavila na celkom jednoznačný symbol, ktorým je veľkolepá sila R8 a jej zrýchlenie z 0-100 km/h v čase 3,5 sekundy.
Potom sa už zdá, že to bolo všetko jednoduché, spraviť krátky záber na zrýchlenie a vložiť na záver krátky titulok. Dokonca ani to video nie je bohvie aké kvalitné, pripevnená kamera na vodičovi a všedná krajina rýchlostného okruhu…nuž ale vidíte, stačilo to!
Bonus
Výhodou pre inzerentov na YouTube je to, že oproti klasickej online videoreklame používateľ môže spot po piatich sekundách preskočiť – ak tak učiní od 6. do 29. sekundy videa, klient za zobrazenie neplatí nič. Platí sa za video, iba ak si užívateľ pozrie viac ako 30 sekúnd z reklamy, respektíve ju dopozerá do konca.
V podstate to znamená to, že v prvých piatich sekundách nebude inzerent platiť za reklamu nič, nikdy – aj keď všetci diváci uvidia celú reklamu až do konca. Dobré nie?
Pozrite si ako vyzerá výsledok práce a 5 sekundová reklama na Audi R8.
Agentúra: Ogilvy Cape Town
Kreatívny riaditeľ: Jonathan Lang, Tommy Le Roux, Nicholas Wittenberg
Umelecký riaditeľ: Benjamin de Villiers
Copywriter: Logan Broadley