nové monoposty F1 2014 mclaren mercedes

Začiatok sezóny F1 pre rok 2014 sa nám nezadržateľne blíži, a po testoch v Jereze sme konečne uzreli dizajn monopostov pre tohtoročný kalendár.

Ako to býva zvykom, tak tvar týchto jedinečných strojov planéty určujú hlavné konštruktéri a tí prihliadajú najviac na funkčnosť samotných prvkov. Tá neraz doslova bije do očí a nie je nám akosi po chuti. Z histórie je to najmä najčudnejšia formula akú sme tu kedy mali – Tyrrell P34. Minuloročné kačacie zobáky, (taký názov si vyslúžili vďaka hrbu na prednom nose formule v sezóne 2013), tento rok prekonajú ešte čudnejšie tvary…

Prečo sa mení vzhľad monopostov?

Najväčšou príčinou zmien na monopostoch sú nové pravidlá, ktoré stanovujú, že formula musí mať „iba“ 1,6-litrových motorov V6 s turbom a dvoma rekuperačnými systémami. Ako bojovali automobilky, alebo skôr tímy ako Lotus, Mclaren, Force India, či Redbull s touto podmienkou, si môžete pozrieť na týchto fotografiách.

nové monoposty F1 2014 caterhem

nové monoposty F1 2014 force india

nové monoposty F1 2014 lotus 2

nové monoposty F1 2014 lotus

 

nové monoposty F1 2014 marusia

nové monoposty F1 2014 mclaren

nové monoposty F1 2014 redbull

nové monoposty F1 2014 sauber

nové monoposty F1 2014 williams

Technickí odborník Giorgio Piola predstavuje monopost F1 2014 následovne: