AMG-čka od trojcípej hviezdy boli vždy tie najvyladenejšie káry vo svojej triede s ohromným výkonom. Teraz však názov nesie označenie electric, čo snáď nebude až tak agresívny stroj, alebo sa mýlim? Dokáže auto na baterky so značkou AMG poraziť konkurenčné M-série alebo RS-ky?
Elektromotor v športovom kupé
Tak pred niekoľkými rokmi sme mohli sledovať elektronické autá väčšinou s „čudným“ dizajnom, respektíve úžitkovým a nie športovým. Časom sa začali elektromotory používať v kombinácii s benzínovými a rozšírilo sa tak ich použitie. Dnes nájdeme mnohé bežné autá, ktoré máte aj vy doma vo verzii hybrid. Rozhodne som však nečakal, že taký symbol sily ako je SLS-ko, by mohlo mať „pod kapotou“ batérie.
Tak po prvé pod kapotou motor skutočne nenájdete. Ten je na každom kolese zvlášť – synchrónny elektromotor. Po druhé to naozaj nie je omyl. SLS-ko bez ohľadu na typ jeho motorového srdca je výkonný športiak, ktorý na ceste nájde konkurenciu len ťažko. Dokonca aj tento baterkový model.
Najvýkonnejšieho sériového auto AMG
Výkon 750 koní (552kW) spolu s krútiacim momentom takmer 1.000Nm vám zabezpečí dostatok sily v každom momente, kedy si len spomeniete a zošľapnete plynový pedál. Síce bez povestného burácajúceho zvuku, no v absolútnom pohodlí a tichu. Čo viac preferujete?
Tento výkon dostane auto do veľkej rýchlosti už na veľmi malej vzdialenosti. Preto bolo potrebné použiť karbon-keramické brzdy. Zrýchlenie je vďaka pohonu všetkých štyroch kolies pod hranicou 4 sekúnd z 0-100km/h. Po diaľnici sa budete rútiť maximálkou 250km/h (tá je samozrejme elektronicky obmedzená).
Batérie
Ak sa rozhodnete kúpiť tento kúsok, tak sa budete môcť pochváliť, že bolo vyvíjané v spolupráci s týmom F1 – AMG Petronas. Ide konkrétne o batérie typu Li-Ion. Vážia až 550kg a ich kapacita je 60kWh. Bežné elektromobily sa nabijú za noc – tomuto fešákovi to trvá 20 hodín. (prípadne zrýchlený režim 3 hod).
Cena
Teraz vážne, bez srandy. Za benzínový 8V model SLS AMG zaplatíte približne 200.000,- EUR. Budete sa pohrávať s dostatočným výkonom 435kW a so zvukom, ktorý má na ceste len málokto. Alebo si radšej priplatíte za verziu Electric Drive a zaplatíte raz toľko 416.500,-EUR za niečo vyšší výkon ale bez povestného zvuku?
Napokon by stačil aj ten benzín však? Veď preto asi vyrobia len pár kusov. Už začiatkom budúceho roka, tak začnite šetriť.