Nenapreduje firma podľa Vašich predstáv?

Toto sa aj dnes na našom trhu stáva pomerne často. Na vine môže byť nielen nedostatočné premyslenie si detailov hneď na začiatku, ale aj nečakaný vývoj na trhu. Predsa len skúsené firmy, ktoré majú klientsku základňu sa im vedia prispôsobiť rýchlejšie, ako celkom nové spoločnosti. Ani to však nemusí byť pravda.

boss-manager

V podnikaní je Vašou hlavnou prioritou záujem zákazníkov. Tých si najskôr musíte získať, no dbajte najmä na ich udržanie. Len spokojný zákazník totiž má pre Vašu firmu význam, keďže nemusíte vynakladať také finančné prostriedky na získanie nového, naviac takáto reklama je najlacnejšia a najlepšie. Dbajte preto o svojich klientov, aby sa k Vám stále radi vracali. Toto však nie je vždy jednoduché, keďže niektoré oblasti využívajú kupujúci naozaj len občas. V tom prípade je však o to dôležitejšie vytvoriť si dobré zázemie a oslovovať cielene tých, ktorí by reálne mohli mať záujem o Vaše služby, či tovary.

Aj pri najväčšej snahe však je len málo pravdepodobné, že budete napredovať tak, ako si to predstavujete. Na Váš predaj má vplyv veľa faktorov a značnú časť z nich jednoducho neovplyvníte. Ak sa Vám však stále veľmi nedarí, mali by ste pouvažovať nad novou marketingovou stratégiou. Tá špecifikuje Vaše ciele, aj ako sa k nim dostanete. Rovnako ohodnotí Vaše výhody aj nevýhody, preskúma cenovú politiku a určí správny spôsob propagácie.

marketing-manager

Podnikanie teda nie je len o maličkostiach, no treba si stanoviť správne priority. Ak však nebudete musieť neustále myslieť na tonery pre Vašu Minoltu, budete svoj čas tráviť efektívnejšie.

zdroj: PR článok