SONY chystá hernú revolúciu

Bohužiaľ nie takú revolúciu, ako by ste čakali. Sledujete televíziu a nastáva bežná situácia že po 15 minútach filmu nabehne 20 minútová reklama. Sklamaní sa vyberiete k PC si niečo zahrať a šok vás neminie – Sony na nás niečo chystá…

Pozerať filmy na jednej z komerčných televízií je, dá sa povedať, adrenalínový šport. Film beží 15-20 minút a je prerušený takmer štvrť-hodinovou prestávkou s reklamami a upútavkami. Nedá sa nič robiť, reklama televíziu živí. Nás to vytáča a núti k hrubým vulgarizmom, ale čo si pomôžeme keď jediná televízia bez reklám je tá verejnoprávna a tam toho zas tak veľa nevysielajú. Ale predstavte si, že sa od TV poberiete s nadávkami k PC si niečo zahrať. Pustíte si napínavú hru, a keď je hra v najlepšom prásk – reklama! Nemožné? No aby ste sa nečudovali…

Reklamy sú staré pomaly ako samo ľudstvo, v moderných časoch si našli miesto v každej masovo- komunikačnej sfére. Hlavne v TV. No a keď sa vyskytli hry, ktoré už mali grafiku dosť dobrú na to aby sa v nej dala vidieť aj nejaká reklama, niektorému „géniovi“ napadlo umiestňovať do hier reklamy, a tým vykryť časť nákladov na vývoj. Niekedy neškodné reklamy typu exkluzívne balíčky IKEA a HaM Moda do The Sims 2, bilbordy na novú Mazdu, sprej Rexona a pod. v sérii NFS, alebo aj tie vtieravé ako napr obrovský vysvietený nápis AXE v Splinter Cell, pričom sama hra bola koncipovaná tak, aby ste tento nápis preliezali min. pár minút… Online hry dokonca zašli ďalej a ponúkajú nové reklamy na bilbordoch v hre každým updatom ako je tomu napr u Trackmanie Nations Forever.

Nenápadné reklamy v hrách nevadia, dotvárajú reálnu atmosféru

A v čom bude Sony revolučné? V tom, že dokáže vašu hru na diaľku zastaviť cez svoje servery. Skrátka hráte a oni vám cez server pošlú upozornenie že príde reklama (to aby ste vedeli čo príde a v záchvate nerozbili byt), následne si reklamu pozriete a môžete hrať ďalej. Samozrejme, reklama nebude len jedna… Pozitívom však je že tento patent istého pána Zalewskeho je zatiaľ iba v rámci teórie a jeho nasadenie na platené tituly zatiaľ neprichádza do úvahy. Skôr by sa systém uplatnil u Free 2 Play titulov, koniec koncov u freeware hier už niečo podobné je, ibaže vám to nezastaví  hru. Druhým pozitívom je fakt že Sony by, v prípade nasadenia do platených titulov, tento systém spustilo na konzolách, čím si Pc-čkari môžu vydýchnuť. Užívajme si zatiaľ hry bez hlúpych reklám :)

  • Zaujímavé, aj  Valve má v platenej hre napríkald Counter Strike 1.6 reklamu na iné hry (napr. Team Fortress), nevadí to veľmi, skôr by som prijal tie reálne reklamné billboardy v závodných hrách.