Infographic #6: Ako to funguje v reklamnej agentúre

Novým trendom je založiť si vlastnú reklamnú agentúru, kde s kamarátom – dvaja alebo aj s ďalším kamarátom – traja robíte všetko. Od konzultácií s klientom, cez marketing, až po grafické návrhy na tablete a výsledné spracovanie. Áno, každý by to chcel robiť, veď je to super – do práce chodíte kedy chcete a keď vás to aj baví, tak nie je nič lepšie. Avšak veľké reklamné agentúry už majú celkom iný priebeh. Nehovoriac o tom, ak pôsobia v Nemecku.

Asi najviac zo všetkých podnikateľských, si práve tu udržujú kolegovia tie najkamarátskejšie vzťahy. Projekty sa neraz chodia konzultovať do príjemného prostredia reštaurácie, alebo si prácu zoberiete domov a v pohodlí vašej obývačky, s jedlom, čo vám navarí manželka, pracujete na tých najlepších projektoch, ktoré vašu firmu dostanu na vrchol.

Kreativita je dôležitejšia ako titul

Tak rovnako ako slovíčko Startup, začína mi byť nechutné aj Kreativita… Je to prípad, kedy sa vám aj perfektná pesnička v rádiu opočúva, pretože ju púšťajú denne 15x. Z každej strany sa nám tlačí, že pracujte v mladom kolektíve a buďte kreatívni, jedine tak môžete byť úspešní – robte veci inak.

Ja nehovorím, že to pravda nie je, ale mnohokrát to vyžaduje viac, ako byť len kreatívny. Či už je to tak alebo onak, práca a život majú k sebe v reklamnej agentúre mladého tímu veľmi blízko. To môže byť práve to veľké pozitívum, čo všetky tak chcú a po čom túžia.

Preto sa inšpirujte nasledujúcou infografikou, ale pozor na čísla :) ide o nemecké pomery. Ja som sa tragikomicky usmial, keď som zistil, kto najviac zarába a za akú prácu… Nuž v tomto svete je veľa vecí hore nohami.

zdroj: Alian, Gehalt.de