Najrýchlejšie auto na svete je Venom GT

hennessey-venom-gt-fastest-car-ever-01

Najrýchlejšie sériovo vyrábané auto na svete je titul, ktorý získal Venom GT a zapísal sa s ním do Guinnessovej knihy rekordov. Tým porazil asi najznámejší symbol rýchlosti a to Bugatti Veyron Superšport.

Venom GT je rýchlejší ako Bugatti Veyron

John Hennessey – otec tohto auta tvrdil už dávno, že je to najrýchlejšie auto na svete, ale oficiálne to potvrdené nebolo. Až dodnes. Auto má však už viac ako dva roky života a na svete je už aj verzia Spyder (kabriolet bez strechy).

Je vám to auto povedomé? Musí, pretože karoséria je odvodená z dobre známeho bristkého Lotusu Elise, avšak motor pod kapotou je značky Corvette a dosahuje 1244 konských síl. Tak brutálna sila by polámala aj štandardné poloosy športových áut a na počudovanie nie je náhon na všetky 4 kolesá, ale všetko si odnesie zadná náprava.

hennessey-venom-gt-fastest-car-ever-01

Auto váži takmer rovnako, koľko má aj koní a to 1216 kg – v pomere konská sila / kilogram = 1,02 a len pre porovnanie, bežné osobné rodinné auto (octavia, passat, astra) má tento pomer 0,07 čo znamená, že Venom GT je asi 15x silnejší ako vaše auto.

Zrýchlenie a maximálka

13,63 je čas, za ktorý vaše auto stihne zrýchliť na 100-vku. Venom GT za rovnaký čas pôjde už 300 km/h. Predbehol tak Bugatti Veyron Supersport s časom 22,2 sek a rovnako aj Koenigsegg Agera R s časom 17,68 sek.

Aby bol rekord platný, musel to Venom GT dokázať 2x behom jednej hodiny. Prvý pokus sa mu podaril za 13,18 sek a druhý za 14,08. Nech počítame ako počítame, zatiaľ je to oficiálne najkratší odmeraný čas pri zrýchlení sériového auta. Rôzne upravované dragstre a „nadpozemské“ káry, tento čas majú ešte rýchlejší, avšak nepatria do sériovo vyrábaných áut a ani na naše cesty :)

hennessey-venom-gt-fastest-car-ever-02

Na dohľad 400 mk/h

Aj keď len teraz Venom GT spravil tento rekord, už je známe, že ešte tento rok tu bude verzia Venom GT2, ktorá podľa Johna má byť ľahšia, výkonnejšia a mohla by sa tak ocitnúť 300-vka pod magickou hranicou desiatich sekúnd, alebo dosiahnutie 400km/h. Nechajme sa prekvapiť….

Najrýchlejší neznamená najkrajší

Mne osobne sa tento pretiahnutý Lotus s mohutne širokými zadnými kolesami veľmi nepáči. Karosériu si spájam z modelu Elise s veľmi malými praktickými športiačikmi do mesta. Supersport mal mať jedinečný výzor a agresívnejší vzhľad. Aerodynamiku má Elise zvládnutú na jednotku, vďaka čomu možno dosiahol Venom GT nízky odpor proti vzduchu a 300 kilometrovú rýchlosť oveľa skôr ako ,,bachratý“ Veyron.

hennessey-venom-gt-fastest-car-ever-05

Strohá, až amatérsky vyzerajúca prístrojovka na mňa pôsobí akoby to bolo vyrábané v garáži u domáceho majstra, ktorý ju vytunil z Felície. Páčky smeroviek a stieračov, sú takmer identické ako malo auto Opel Corsa už v roku 1996 – trochu archaicky to vyzerá, čo poviete? Nemôžem si pomôcť, ale takýto chabý dojem vo mne evokuje aj celý interiér. Nuž ale predsa len má toto auto titul najrýchlejšie auto, čo nemusí znamenať, že má byť aj symbolom krásy a luxusu. Na to tu máme iné káry.

hennessey-venom-gt-fastest-car-ever-05

Len pre porovnanie si pozrite ako vyzerá prístrojova doska Veyronu alebo ako spracovalo Bugatti pre toto auto interiér. To je úplne iná kategória, takisto aj priestor pre cestujúcich je oveľa väčší ako vo Venom GT, kde sú sedačky takmer vedľa seba a stredový panel má tažko cez 10. Pohodlie si tam asi len ťažko užijete, zatiaľ čo u konkurencie na úkor pár sekúnd zrýchlenia je pocit z jazdy oveľa príjemnejší.